طرح های بازاریابی برای شرکت های مختلف از لحاظ چهارچوب و ساختار بسیار متفاوتند ، اما تمام آن ها اجزائی اصلی دارند که شامل موارد زیر می شوند :

ـ جایگاه کنونی شما از لحاظ محصول ، مشتریان ، رقابت و جریان های عظیم تر بازاری که در آن ها هستید .

ـ کسب و کار های تثبیت شده در دوران قبل چه نتایجی برای شما داشته اند . این نتایج را از لحاظ فروش ، سهم بازار احتمالا سودآوری ، رضایت مشتریان یا سایر مقیاس های نگرشی و برداشت مشتریان ارزیابی کنید ، اما شاید بخواهید به مقیاس هایی درمورد وفاداری مشتریان ، حجم و فراوانی خرید و سایر نشانه های رفتار مشتریان نیز توجه کنید ، البته اگر فکر می کنید که آن ها برای طرح شما اهمیت دارند .

ادامه....